Servicii
Ateliere de dezvoltare prin metoda Feuerstein
Programul de îmbogățire instrumentală – Metoda Feuerstein are la bază teoria învățării mediate, care prin instrumentele de lucru aplicate duce la formarea de abilități mentale, strategii de orientare cognitivă în situații diverse.
Fie că ai un copil cu dificultăți de învățare sau doar vrei să-i îmbunătățești copilului tău abilitățile de gândire și rezolvare a problemelor, cunoașterea și înțelegerea emoțiilor, dezvoltarea flexibilității și îmbunătățirea abilitățiilor de luare a deciziilor – Metoda Feuerstein este varianta optimă.
Detalii:
https://youtube.com/watch?v=wV4qVJFyVDA&feature=shared
Obiective specifice:
- dezvoltarea deprinderilor de interacțiune socială;
- încurajarea formării unui stil autonom de învățare;
- încurajarea învățării participative prin interacțiune între membrii grupului;
- dezvoltarea motivației intrinseci pentru învățare;
- dezvoltarea stimei de sine;
- modificarea comportamentului impulsiv;
- prevenirea violenței și agresivității.
Materialele utilizate:
- exerciții de tip creion – hârtie;
- exercițiile sunt grupate în instrumente de lucru;
- fiecare instrument de lucru este orientat spre o funcție cognitivă în mod special asigurând și dezvoltarea altor funcții cognitive și abilități psihice în plan secundar.
Metoda Feuerstein este adresată:
Copiilor tipici sau cu dificultăți de învățare, cu vârsta cuprinsă între 5-9 ani. Ședințele de dezvoltare prin metoda Feuerstein se realizează individual sau în grup, format din 3-4 copii, cu o durată de 40-45 minute. Frecvența: 1-2 ședințe/săptămână, în funcție de necesitățile copiilor. Pentru observarea unor rezultate optime sunt necesare minimum 6 luni de intervenție.
Preț:
100 RON/ședința individuală;
70 RON/ședința de grup pentru 3-4 copii.
REUVEN FEUERSTEIN a fost un psiholog român de naționalitate israeliană care a activat în domeniul studiilor asupra dezvoltării cognitive. A fost fondatorul Institutului Feuerstein din Ierusalim și cel care a creat Teoria Învăţării Mediate împreună cu o serie de instrumente de lucru reunite în Programul de Îmbogaţire Instrumentală Feuerstein.
Teoria învățării mediate are la bază teoria învățării directe (Piaget), însă prin interpunerea unui mediator uman între universul stimulilor, organism şi răspunsurile acestuia, individul va dobândi elemente cognitive necesare învăţării și experienţă, şi va deveni flexibil. Astfel, învăţarea devine intenţionată, mediată.
Programul de îmbogățire instrumentală BASIC I – cuprinde 5 instrumente de lucru:
1. Organizarea punctelor: dezvoltarea funcțiilor cognitive printr-o modalitate figurativă și vizual/motorie care întărește percepția și organizarea spațiului și dezvoltă strategiile de a prelucra informațiile în mod sistematic și de a răspunde cu acuratețe.
2. Orientarea spațială: identificarea și înțelegerea pozițiilor spațiale.
3. Compară și descoperă absurdul: crearea unui proces sistematic de comparație.
4. Identificarea emoțiilor: înțelegerea rolului lor într-o varietate de situații sociale și comportamentale.
5. De la element la mulțime: pregătirea pentru a înțelege matematica ca fundament pentru tehnicile (operațiile matematice) care vor fi sau sunt învățate la școală.